webtab
شماره هفتم نشریه خدمت امروز

شماره هفتم نشریه خدمت امروز

اهداف انجمن
شناسنامه شماره 7 مجله خدمت امروز
سرمقاله شماره ۷ خدمت امروز
اخبار مندرج در شماره 7 نشریه خدمت امروز
مدل های مشتری مداری 1
مدل های مشتری مداری 2
مدل های مشتری مداری 3
مدل های مشتری مداری 4
مدل های مشتری مداری
آیین نامه اجرایی قانون حمایت
مقاله  شناخت مشتری
مقاله شناخت مشتری
مقاله خودروهای کلاسیک
مقاله خودروهای کلاسیک
مقاله خودروهای کلاسیک
گوش دادن موثر
7عادت افرادی که واقعا در کارشان شاد هستند
اسنا یدک
اسنا یدک
توقع مصرف کننده از بازار خودرو
توقع مصرف کننده از بازار خودرو
وضعیت خدمات پس از فروش در سه ماهه دوم سال 96
وضعیت خدمات پس از فروش در سه ماهه دوم سال 96
وضعیت خدمات پس از فروش در سه ماهه دوم سال 96
عباسعلی غیاثی- مصاحبه
عباسعلی غیاثی- مصاحبه
چهره شناسی برند
لیست اعضا انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو
لیست اعضا انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو
اهمیت بالای مشاغل خدمات و پذیرایی و تشریفات
اهمیت بالای مشاغل خدمات و پذیرایی و تشریفات
اهمیت بالای مشاغل خدمات و پذیرایی و تشریفات
اهمیت بالای مشاغل خدمات و پذیرایی و تشریفات
ارتباط با مشتری چیست

ارتباط با مشتری چیست
هفت توصیه مدیریتی برتر
هفت توصیه مدیریتی برتر
 با شما
با شما
مقاله لاتین
مقاله لاتین
مقاله لاتین

مقاله لاتین
مقاله لاتین

مقاله لاتین
لیست دوره هانجمن خدمات پس از فروش خودرو
لیست دوره هانجمن خدمات پس از فروش خودرو
پاریزان صنعت
پاریزان صنعت

اﻫﻤﯿﺖ ﺣﻔﻆ و رﺿﺎﯾﺖ ﮐﺎرﮐﻨﺎن در ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ و ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﻰ ﻫﺎ

عباسعلی غیاثی دبیر انجمن صنفی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو: در ﭘﺴﺎ ﺑﺮﺟﺎم ﺷﺎﻫﺪ واردات ﮔﺴﺘﺮده ﺧﻮدروﻫﺎى ﻧﺴﻞ ﺟﺪﯾﺪ از ﮐﺸﻮرﻫﺎ و ﺳﺎزﻧﺪه ﻫﺎى ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن ﺑﻪ ﮐﺸﻮرﻣﺎن ﻫﺴﺘﯿﻢ. ﺧﻮدروﻫﺎﯾﻰ ﮐﻪ رﻧﮓ و ﺑﻮى ﺑﺴﯿﺎرى از ﺧﯿﺎﺑﺎﻧﻬﺎ ﺑﻪ وﯾﮋه در ﮐﻼن ﺷﻬﺮﻫﺎ را ﻋﻮض ﮐﺮده اﻧﺪ. اﮔﺮﭼﻪ اﯾﻦ ﺧﻮدروﻫﺎ داراى ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺑﺎﻻﯾﻰ ﻫﺴﺘﻨﺪ اﻣﺎ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﺮاى ﻧﮕﻬﺪارى و ﺗﻌﻤﯿﺮ ﻧﺎﮔﺰﯾﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﻰ ﻫﺎى ﻣﺠﺎز ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﮐﻨﻨﺪ. ﺗﻌﺪد ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎى ﻋﺮﺿﻪ ﮐﻨﻨﺪه ﺧﻮدرو و اﻓﺰاﯾﺶ ﺷﻤﺎرﮔﺎن ﺧﻮدروﻫﺎى وارداﺗﻰ ﮐﺎر ﺑﺨﺶ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺲ از ﻓﺮوش ﺧﺎﺻﻪ در اﯾﻦ ﺣﻮزه را ﺑﺎ ﭼﺎﻟﺶ روﺑﺮو ﮐﺮده اﺳﺖ. اﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻰ ﻣﺰاﯾﺎى راﻫﺒﺮدﻫﺎى ﺧﺮد و ﮐﻼن ﻣﺸﺘﺮى ﻣﺤﻮر را ﻣﻰ داﻧﻨﺪ. آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻰ ﻣﻰ داﻧﻨﺪ ﮐﻪ ﮐﺴﺐ درآﻣﺪﻫﺎى ﺑﯿﺸﺘﺮ و ﻣﺴﺘﻤﺮ و ﮐﺎﻫﺶ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎ ﺑﻪ وﺟﻮد ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺑﺴﯿﺎر و وﻓﺎدارﺳﺎزى آﻧﻬﺎ ﺑﺴﺘﮕﻰ دارد. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﺳﻌﻰ ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ رﻓﺘﺎرﻫﺎى ﻣﺸﺘﺮى ﻣﺪاراﻧﻪ را در ﺟﺎى ﺟﺎى ﺷﺮﮐﺖ ﻧﻬﺎدﯾﻨﻪ ﮐﻨﻨﺪ. ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﺸﺘﺮى ﻣﺪارى ﺑﺪون داﺷﺘﻦ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ، آﻣﻮزش دﯾﺪه، ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﺣﻮزه ﮐﺎر و ﮐﺴﺐ و ﺻﺪ اﻟﺒﺘﻪ راﺿﻰ اﻣﮑﺎن ﭘﺬﯾﺮ ﻧﯿﺴﺖ. ( ارﺗﺒﺎط Front line ﺑﻪ ﯾﻘﯿﻦ ﮐﺎرﮐﻨﺎن راﺿﻰ ﭼﻪ آﻧﺎﻧﻰ ﮐﻪ در ﺧﻂ ﻣﻘﺪم ) ( ﮐﺎر Back office ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮى ﻗﺮار دارﻧﺪ و ﭼﻪ آﻧﺎﻧﻰ ﮐﻪ در ﭘﺸﺖ ﺻﺤﻨﻪ ) ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ و ﺑﻪ ﻋﺒﺎرﺗﻰ اﻣﻮر ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﻰ از ﮔﺮوه اول را ﺑﺮ ﻋﻬﺪه دارﻧﺪ، ﺟﺰﯾﻰ از ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﮔﺎه از آﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن داﺧﻠﻰ ﯾﺎد ﻣﻰ ﺷﻮد و اﮔﺮ روح ﻣﺸﺘﺮى ﻣﺪارى از رأس ﻫﺮم ﺷﺮﮐﺖ ﯾﻌﻨﻰ درﺳﺖ از ﺟﺎﯾﻰ ﮐﻪ ﻫﯿﺄت ﻣﺪﯾﺮه و ﻣﺪﯾﺮ ﻋﺎﻣﻞ ﻗﺮار دارﻧﺪ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻣﻰ واﺣﺪﻫﺎى ﺷﺮﮐﺖ دﻣﯿﺪه ﺷﻮد، ﻣﻰ ﺗﻮان ﺑﺎزﺗﺎب ﻣﺜﺒﺖ اﯾﻦ رﻓﺘﺎر را ﺑﻪ وﺿﻮح در ﺗﻤﺎﻣﻰ ﮐﺎرﮐﻨﺎن دﯾﺪ. ﯾﺎدﻣﺎن ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ رﻓﺘﺎر ﮐﺎرﮐﻨﺎن آﯾﯿﻨﻪ ﺗﻤﺎم ﻗﺪى از ﺑﺎورﻫﺎ، ﺷﻌﺎرﻫﺎ و ﻣﻬﻤﺘﺮ از اﯾﻦ دو، رﻓﺘﺎر ﻣﺪﯾﺮان ارﺷﺪ ﺷﺮﮐﺖ اﺳﺖ. ﻏﻔﻠﺖ از» رﺿﺎﯾﺖ ﮐﺎرﮐﻨﺎن« ﻣﻮﺟﺐ ﺧﺮوج آﻧﻬﺎ از ﺷﺮﮐﺖ ﺷﺪه و اﯾﻦ ﻣﻮﺟﺐ ﺻﺪﻣﺎت ﺟﺒﺮان ﻧﺎﭘﺬﯾﺮى ﺑﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ و ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﻰ ﻫﺎى ﺑﺴﯿﺎرى ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺗﺎ» ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﻧﺎراﺿﻰ « و در ﻋﯿﻦ ﺣﺎل » ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ و ﻻﯾﻖ « ﺷﻤﺎ را ﺑﻪ اﺳﺘﺨﺪام ﺧﻮد در آورﻧﺪ. ﺑﺮاى ﺣﻔﻆ و اﻓﺰاﯾﺶ رﺿﺎﯾﺘﻤﻨﺪى ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺧﻮد ﺑﯿﺸﺘﺮ از ﮔﺬﺷﺘﻪ ﮐﻮﺷﺎ ﺑﺎﺷﯿﺪ.

webtab

درباره admin

یک نظری بگذارید

رفتن به بالا